הערה על הגינות בפרסום
זה עתה התלהבנו מפרסומת של ועדת הבחירות המרכזית, שעודדה להצביע בבחירות ולדחות את הקיטורים. עבודה יפה ויצירתית של בעלי כשרון מרשים.
אנו מוצפים פרסומות וברור שהמטרה היא לשווק מוצרים ולהגביר את הצריכה שלנו אותם.
כאשר מפרסמים הנחות של 80 אחוזים במוצר, מותר להניח, שהמפרסם איננו מעוניין להפסיד וגם אם אינו מרוויח כלל במכירת אותו מוצר, זה אומר, שעד למתן ההנחה, הרוויח במכירתו לנו פי 4 משוויו. קצת צורם, אבל, עדיין המידע שניתן לנו ברור והוגן.
ישנן פרסומות, שמעצם ההאזנה להן ברדיו, ברור לי, שמדובר במפרסם בלתי אמין, שכדאי להישמר מפניו. כך למשל, פרסומת של איזה בית-אבות וכך פרסומת של מרכז השקעות המפליג בשבח יועציו. לאחר הכרזות קולניות ותרועות המפארות את המפרסם, נשמע לפתע קול מרוחק ושקט המקריא ביעף סייגים. המפרסם מעוניין, שתדע כמה הוא והמוצר שלו טובים ומיוחדים והוא רוצה להגן על עצמו מפני תביעות וזאת הוא עושה כמי שכפאו שד. אם הסייגים חשובים ומשמעותיים, מדוע שלא יקפיד להביאם לידיעתנו בצורה מכובדת וברורה?
אני מפרסומים כאלו מסיק, שהמפרסם הזה אינו אמין ואם אתעניין בבית-אבות או בחברת השקעות, אליהם ודאי שלא אתקרב.
01.02.13